سئو چیست؟ (بهینه سازی موتور جستجو)

۱۶ بازديد
در این ماله قرار است مورد با سئو صحبت کنیمو برای شما توضیح دهیم که سئو چیست و چگونه کار می کند. در این مقاله به ابعاد مختلفی از سئو برای شما توضیح می دهیم در نتیجه حتما باما همراه باشید.

سئو چیست؟ (بهینه سازی موتور جستجو)

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) عمل ایجاد و بهینه سازی محتوای مرتبط و معتبر به گونه ای است که به بازدیدکنندگان (و خزنده های موتورهای جستجو) کمک می کند تا پاسخ سوالات کلیدی خود را پیدا کنند. هدف از انجام سئو در هر صفحه وب، بهبود کیفیت محتوای شما است، بنابراین موتورهای جستجو انتخاب خواهند کرد که محتوای شما را در نتایج جستجو فهرست کنند. این مقدار ترافیکی را که محتوای وب شما هر روز از موتورهای جستجو دریافت می کند افزایش می دهد. در واقع سئو یکی از قسمت های بسیار مهم در بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ است. اگر در مورد با دیجیتال مارکتینگ اطلاعاتی ندارید.


بهینه سازی به چه معناست؟

همه ما می دانیم که محتوای وب برای مردم است. اگر محتوای عالی را به مشتریان خود ارائه دهید و آنها راضی باشند، عملکرد خوبی خواهید داشت. در عین حال، کارهای دیگری وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو انجام دهید. هر فروشنده موتور جستجو ویژگی‌های مختلف وب‌سایت‌ها و محتوای وب را اولویت‌بندی می‌کند، اما با استفاده از نکات برتر SEO - از جمله پیروی از بهترین شیوه‌ها برای نوشتن برای وب، شناسایی و استفاده استراتژیک از عبارات کلیدی، و راه‌اندازی پیاده‌سازی فنی وب‌سایت خود طبق دستورالعمل‌های تعیین‌شده، می‌توانید بهینه سازی موتور جستجوی خود را بدون توجه به ارائه دهنده موتور جستجو بهبود بخشید.

اگر محتوای جدیدی می نویسید، می توانید در حین نوشتن بهینه سازی کنید. بهترین روش های بازاریابی سئو را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید برای محتوای موجود برنامه‌ریزی، پیگیری و بهینه‌سازی کنید که در حال حاضر رتبه‌بندی آن‌طور که می‌خواهید نیست.
سئو چگونه کار می کند؟

مطالب مرتبط: معرفی 5 فروشگاه اینترنتی از روغن صنعتی تا کالای خواب

خزنده های موتورهای جستجو (که به آنها ربات نیز گفته می شود) تمام محتوایی را که می توانند در اینترنت پیدا کنند بررسی می کنند. آنها این کار را با دنبال کردن پیوندهای داخلی در وب سایت ها و پیوندهای بین وب سایت های مختلف انجام می دهند. ربات‌ها به محتوای هر یک از صفحات شما (از جمله URL، برچسب عنوان، عنوان، پیوندها و موارد دیگر) نگاه می‌کنند تا درک کنند که هر صفحه درباره چیست. ارائه‌دهنده موتور جستجو همه این اطلاعات را برای ساختن آنچه فهرست نامیده می‌شود، می‌گیرد.
چه عواملی در رتبه بندی سئو وجود دارد؟

عوامل زیادی در رتبه بندی موتورهای جستجو وجود دارد، اما محتوا پادشاه است. محتوای باکیفیت و معتبر باعث خوشحالی بازدیدکنندگان شما و جذب لینک از سایر وب سایت ها می شود. بعد از محتوا، لینک های ورودی قرار دارند. هر چه تعداد وب‌سایت‌هایی که به محتوای شما پیوند می‌دهند بیشتر باشد، گوگل و سایر موتورهای جستجو اعتماد بیشتری به محتوا و وب‌سایت شما خواهند داشت.

همراه با محتوا و لینک ها، در اینجا چند فاکتور مهم سئو وجود دارد:

    تعداد لینک های ورودی
    کیفیت لینک های دریافتی
    استفاده از عبارت کلید واژه
    سرعت بارگذاری صفحه
    تجربه ی کاربر
    نشانه گذاری HTML و طرحواره
    اعتبار دامنه
    سیگنال های رسانه های اجتماعی
    بهینه سازی موبایل
    معیارهای استفاده کلیدی

همه این عوامل، همراه با درک موتور جستجو از محتوای شما، برای تبدیل یک فهرست به رتبه بندی برای جستجوهای مختلف (که به عنوان پرس و جو نیز شناخته می شوند) در موتورهای جستجو استفاده می شود.
چه کسی می تواند بر سئو تاثیر بگذارد؟

دنبال کردن محتوا و بهترین شیوه‌های فنی، خزیدن، فهرست‌بندی و درک محتوای شما را برای موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند. بسیاری از افراد مختلف می توانند بر بهینه سازی موتور جستجو تأثیر بگذارند، از جمله:

    سازندگان محتوا
        نویسندگان
        عکاسان
        فیلمبرداران
    کارکنان فنی
        قسمت جلویی
        انتهای عقب
        زیر ساخت

برای هر یک از اعضای تیم مهم است که در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو بیشتر بیاموزند و آنها را در نظر بگیرند زیرا وظایف خاص خود را در رابطه با ایجاد و نگهداری وب سایت شما انجام می دهند. کارکنان فنی می توانند درباره سئو فنی بیشتر بیاموزند.
چگونه ترافیک موتورهای جستجو را بدست آوریم

شما می توانید با ایجاد و بهینه سازی محتوای غنی و معتبر در مورد موضوعاتی که در آنها دانش دارید و می خواهید در آنها رتبه خوبی کسب کنید، ترافیک موتور جستجوی خود را افزایش دهید. نکات برتر ما را برای بهینه سازی موتورهای جستجو و همچنین نکات ما برای نوشتن برای وب را بخوانید تا بیشتر بدانید. همچنین می توانید به راهنمای شروع SEO گوگل مراجعه کنید.
مسابقه عبارت کلیدواژه

رتبه بندی موتورهای جستجو بسیار رقابتی است. رتبه بندی برای عبارات کلیدی که خاص تر هستند، مانند "معادن مس در میشیگان بالا" یا "دانشکده مهندسی مکانیک با استفاده از فناوری نانو" در مقایسه با موارد گسترده تر، مانند "معادن مس" یا "مهندسی مکانیک" آسان تر است. با این حال، عبارات خاص تر کمتر جستجو می شوند. آنها ورود آسان تر به رتبه بندی موتورهای جستجو را نشان می دهند، اما با پتانسیل کمتری برای رشد ترافیک.
شناسایی فرصت های کلمات کلیدی

ایجاد محتوای عالی به تنهایی ترافیک موتورهای جستجو را تضمین نمی کند. از خود بپرسید: آیا واقعاً کسی این محتوا را جستجو می کند؟ بسیاری از ابزارهای تحقیق عبارت کلیدی و تخمین حجم از شرکت هایی مانند Moz، SEMrush، Ahrefs و غیره وجود دارد.
منابع اضافی SEO

آیا علاقه مند به بهتر شدن در بهینه سازی موتورهای جستجو هستید؟ از منابع اضافی زیر برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهینه سازی موتور جستجو استفاده کنید.

منبع مقاله
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.